Pelawat Yang Ke ......

Bendera Terengganu

Bendera Terengganu

Wednesday, July 21, 2010

Pulau Perhentian

Pulau Perhentian terletak 21km lepas pantai Terengganu, terdiri daripada pulau-pulau dari Pulau Perhentian Besar dan Pulau Perhentian Kecil.



Dilindungi oleh hutan yang masih perawan, telapak tangan keanginan, pantai putih serbuk dan dikelilingi oleh air biru safir, Pulau Perhentian adalah tempat perlindungan bagi nelayan, burung migran dan tentu saja, membezakan bercuti-pembuat.




Pantai yang bersih sesuai untuk beriadah dan bersukan bersama rakan serta keluarga.



Terletak tepat di tepi Pulau Redang Marine Park, perairan Perhentian's karang-berjerumbai mempunyai lanskap laut bawah air yang sangat baik untuk snorkeling dan scuba diving. Tetapan juga boleh dibuat untuk kapal pesiar pulau, dan perahu yang boleh disewa untuk pergi menjelajah untuk teluk swasta dan teluk-teluk kecil terpencil. Sebuah perjalanan ke pulau tropika ini juga merupakan keharusan bagi mereka yang menikmati Windsurfing, belayar, kano dan memancing di laut.

Dari dua pulau, Pulau Perhentian Kecil lebih diarahkan Backpackers. Di sini, anda akan menemui pelbagai pilihan anggaran untuk makanan dan penginapan. Pulau Perhentian Besar, di sisi lain, lebih berkembang dan kerana itu kami menawarkan kemudahan yang lebih baik. Namun demikian, ada vila, asrama dan tempat perkemahan di kedua-dua pulau.

untuk mendapakatn Pakej Menarik Percutian boleh didapati di SINI.
Untuk Mendapatkan harga atau taraf bintang hotel jugak membuat tempahan hotel boleh kunjungi di link INI

Best Time To Visit
Antara Mac dan Oktober. Perhatikan bahawa kebanyakan resort ditutup selama musim Utara-timur, yang berhembus dari bulan November hingga Mac.
terima kasih kepada www.pulaupulau.com kerana memberi kebenaran untuk menyiarkan gambar-gambar dari website beliau untuk digunakan dengan baik.

2 comments:

azleenarahmat said...

Boleh saya dapatkan email Tuan empunya blog?

azleenarahmat said...

Boleh saya dapatkan email Tuan empunya blog?